sep 28, 2015

GIFTS ALS BELEVING


Een cadeau is eigenlijk best een bijzonder begrip. Waarom wil je iets geven aan iemand?

Ik denk dat je iets wilt geven aan iemand wanneer je blij bent met iets dat iemand voor je gedaan heeft, of wanneer je je waardering wilt uitspreken over iets. Dat is een emotie. Emoties gaan van hart tot hart, een energie die warmte voortbrengt. De creatie van een flow waardoor veel plaatsvindt. Progressie vooral. En motivatie. Een lopende band die smooth verbindt. Dit klinkt heel ingewikkeld, maar dat valt ook wel weer mee. Het is gewoon mooi om te zien hoe het werkt. Want je waardering uitspreken over iets kan uiteraard op veel manieren. Uiteindelijk gaat het erom dat zaken en mensen de aandacht krijgen die ze verdienen.


Categorie:General
Ingestuurd door: fabiana
Dat je een salaris krijgt voor wat je voor je baas doet is vanzelfsprekend een beloning, maar stel dat de financiële beloning hoog zou zijn, maar je zou niet merken van mens tot mens, dat hij blij is met wat je doet... Dan geeft dat geen voldoening. Zo eenvoudig is het. Het gaat om menselijke aandacht en waardering. Een samenspel.

Wanneer je als gever je je er makkelijk vanaf probeert te maken door een een relatiegeschenk te geven waarbij je niet nadenkt over de band die je hebt met je ontvanger, dan sla je de geschenkenplank volledig mis. Het gaat niet eens over de hoogte van het bedrag dat eraan wordt uitgegeven. Men hecht meer waarde aan de moeite die je doet om een gift te zoeken dan aan de prijs ervan.

Een onderzoek naar de waardering voor cadeaus door hoogleraar marketing Henry Robben aan de Nyenrode Business Universiteit heeft aangetoond dat de motivatie van werknemers daadwerkelijk vermindert wanneer een bedrijf ervoor kiest om geen kerstpakketten of eindejaarsgeschenken aan het personeel te geven in tijden van crisis. Dit is interessant, want juist dan kun je wel een stukje positiviteit gebruiken en moet je de handen ineenslaan om de kar te trekken. Juist dan heb je elkaar hard nodig.

Ook ben ik van mening dat een gift niet altijd een vaste vorm hoeft te hebben. Hoe zou het zijn als je je medewerkers iets kunt meegeven op het gebied van persoonlijke ontwikkeling bijvoorbeeld. Een stukje emotionele intelligentie. Een verrijking die, eenmaal in bezit, altijd blijft doorwerken en zich blijft doorontwikkelen. Als ondernemer denk je altijd vooruit en in deze tijd waarin intelligence sharing de boventoon voert mag caring zeker ook niet ontbreken.

Happy giving!

Fabiana


Voeg commentaar toe ›
Uw reactie wordt niet meteen getoond. Na goedkeuring zal hij geplaatst worden.

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Code in de afbeelding:
Titel:
Uw naam(*):
E-mail:
Ontvangstbericht:
Web-site (incl. http://):
Reactie(*):
 


Go Back

GIFT OF

THE MONTH: DUBAI




Arabische schoonheid! Luxury pur sang voor de liefhebber! Authentiek vakmanschap verwerkt in stijlvol design. De subtiele vormgeving maakt deze flash drive spannend en vraagt om een compatible eigenaar...

Read more button

SIGN UP | Newsletter


Sign up button

TWITTER | TWEETS



Read more button